Este sitio web utiliza galletas o cookies. Si continuas navegando entendemos que aceptas su uso.
SIBE - Sociedad de Etnomusicología
Explorar TRANS:
Por Número >
Por Artículo >
Por Autor >

Cargando


Share |
Suscribir RSS Suscribir RSS Feed

SIBE
Blog Observatorio de Prácticas Musicales Emergentes
ETNO Revista de música y cultura
IASPM - Espana
Musicalogía feminista
ICTM
IASPM - International Association for the Study of Popular Music

< Volver

Cant i quotidianitat: visibilitat i gènere durant el primer franquisme

Isabel Ferrer Senabre

Descargar / Download PDF >  Descargar / Download PDF >


Resumen

El present article explora la construcció de gènere durant el primer franquisme a través de l'activitat del cant en àmbit local, analitzant la correspondència entre els models normatius de gènere imposats per la dictadura i la pràctica musical cantada d'homes i dones en la quotidianitat. El text descriu i argumenta els canvis observats en els arquetips femení i masculí durant els anys quaranta i cinquanta, posant l’èmfasi en la visibilitat associada a aquest procés.

Palabras clave

Franquisme, construcció de gènere, cant.

Abstract

This paper explores the gender construction during Franco’s dictatorship through the singing activity in local area. We analyze the correspondence between singing and gender normative models, imposed by the regime, in inhabitants’ daily life. We describe the changes in the male and female archetypes on forties and fifties, with particular emphasis on the visibility associated.

Key words

Franco Regime, Gender Construction, Singing.



Subir >


TRANS - Revista Transcultural de Música